Urząd miasta zlecił wykonanie przebudowy dworca PKP Zakładowi Remontowo-Budowlanemu Stanisław Piekarski z Nowej Soli i Wojbudowi Marcina Wojtyły – także firmie nowosolskiej. Wykonawca daje 60 miesięcy gwarancji na wykonane zadanie.
Koszt? Prawie 3,3 mln zł. Termin wykonania inwestycji to kwiecień przyszłego roku.
A co właściwie się zmieni? Przede wszystkim budynek PKP w Nowej Soli zmieni swoje funkcje. Teraz będzie mieścić się tam Centrum Obsługi Pasażerów tzw. Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego i – to w dalszym ciągu – siedziba straży miejskiej.
Zostaną m.in. docieplone ściany piwnic budynku i stropy, będzie przebudowane wejście do środka, wymienione zostaną okna i drzwi, firmy na nowo zaaranżują pomieszczenia i wykonają nowe niezbędne instalacje.
– Pasażerowie będą mogli oczekiwać na transport w sposób odpowiadający XXI wiekowi – podkreśla Ewa Batko, rzeczniczka nowosolskiego urzędu miasta.
W pierwszych dniach września straż miejska w Nowej Soli przeniesie się na czas przebudowy dworca do budynku Gimnazjum nr 3 przy ul. Kasprowicza.
Przebudowa PKP jest elementem większego projektu transportowego, o którym w „Wyborczej” pisaliśmy już nie raz. W skrócie obejmuje jeszcze m.in.: zakup 27 autobusów, budowę zajezdni autobusowej z infrastrukturą i lokalnych Centrów Obsługi Pasażerów, rozbudowę ulic Towarowej i Zjednoczenia.
Przypomnijmy: wnioskodawcą projektu jest gmina Nowa Sól – Miasto, a partnerami Kożuchów, gmina Nowa Sól, Otyń, Siedlisko i Kolsko. Partnerem wspierającym powiat nowosolski. Całkowity koszt transportowej metamorfozy to 50 mln zł. Około 36 mln daje Unia Europejska.
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Wszystkie komentarze