W 2018 r. lubuska marszałek podpisze z kolejami umowy na remonty linii Zielona Góra - Poznań oraz Gorzów - Krzyż. Priorytetem będzie ta pierwsza, ponieważ obecnie remontowany jest odcinek z Poznania do Warszawy. Do województwa przyjadą też cztery nowe pociągi.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

40 mln zł samorząd województwa wyda na dwa trójczłonowe pociągi spalinowe, dzięki dofinansowaniu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (dofinansowanie 85 proc.). Marki jeszcze nie znamy, bo dostawcę wyłoni przetarg. Planuje się, że składy obsłużą trasy Kostrzyn – Gorzów – Krzyż – Poznań, bo to tą trasą jeździ najwięcej pasażerów.

– Jesteśmy po pierwszych rozmowach z producentami, którzy ewentualnie stanęliby do przetargu na zakup dwóch pojazdów kolejowych. Jednocześnie mamy już podpisaną umowę z PESĄ, która gwarantuje nam dostarczenie do 2019 r. dwóch kolejnych składów – mówi Sławomir Kotylak, dyrektor departamentu infrastruktury i komunikacji w urzędzie marszałkowskim.

PESA składy dostarczy w ramach podpisanej z samorządem ugody. W 2013 r. firma dostarczyła nam szynobusy bez homologacji na niemieckie tory: Feler lubuskich szynobusów, czyli Pesa płaci karę.

Kotylak dodał, że w międzyczasie Przewozy Regionalne wzmocniły się o jednego Linka (pisaliśmy o tym tutaj: Jak stary grat przemienił się w nowoczesny pociąg [ZDJĘCIA]).

– Czyli taborowo bardzo mocno się wzmacniamy. Umożliwi nam to zmianę siatki połączeń i zintensyfikowanie ich liczby na naszych liniach. To powinno być już mocno odczuwalne w 2018 roku, a w 2019 będzie to już duże przyśpieszenie, jeżeli chodzi o liczbę połączeń – przekonuje Kotylak.

Remonty torów

Modernizowane będą też kolejne linie. W 2018 r. podpisane zostaną dwie umowy. Pierwsza – w systemie „zaprojektuj, wybuduj” – na modernizację linii kolejowej nr 358, czyli Zielona Góra – Poznań, a druga linii kolejowej nr 203, a więc Krzyż – Gorzów.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    "Kotylak dodał, że w międzyczasie Przewozy Regionalne wzmocniły się o jednego Linka (pisaliśmy o tym tutaj: Jak stary grat przemienił się w nowoczesny pociąg"

    Zastanawiam się kto jest większym kolejowym dyletantem Kotylak czy Bakselerowicz...
    już oceniałe(a)ś
    0
    0