W mieście trwa budowa kolejnych kilometrów ścieżek rowerowych. Co ważne, po zakończeniu inwestycji nie będzie już więcej wyrw w Zielonej Strzale. Rowerem przejedziemy po odremontowanym wiadukcie nad al. Wojska Polskiego i zupełnie nową kładką nad ul. Sikorskiego.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

W miejsce rozebranego 16 lat temu wiaduktu kolejowego nad ul. Sikorskiego powstaje nowy – dla pieszych i rowerzystów, który połączy rozdzielone dotąd fragmenty Zielonej Strzały. Lekka podwieszana konstrukcja ze stali będzie miała 4,2 m szerokości (w tym 2,5 m zaplanowano na ścieżkę dla rowerów) i długość całkowitą 50 m. Po obu stronach małego wiaduktu zamontowane zostaną balustrady wysokie na 1,2 m.

Obiekt buduje firma Bud-Dróg z Kożuchowa. Dokładnej ceny nie znamy, bo budowa kładki jest tylko jednym z elementów wartego 6,8 mln zł przetargu, obejmującego budowę ok. 5 km ścieżek rowerowych. Obecnie Zielona Strzała ma 15 białych plam. Po zakończeniu inwestycji ma nie być już żadnej.

W mieście powstają brakujące odcinki rowerowej Zielonej Strzały. Przy ul. Sikorskiego trwa budowa nowego wiaduktu, a przy al. Wojska Polskiego modernizowany jest zapuszczony wiadukt kolejowy
W mieście powstają brakujące odcinki rowerowej Zielonej Strzały. Przy ul. Sikorskiego trwa budowa nowego wiaduktu, a przy al. Wojska Polskiego modernizowany jest zapuszczony wiadukt kolejowy  Wladysław Czulak

Kiedy kładka nad ul. Sikorskiego będzie już gotowa, zostanie pomalowana na zielono. Barierki i przyczółki będą szare. Zdecydowali o tym mieszkańcy w ankiecie przeprowadzonej na Facebooku.

Rowerem nad drogami

W ramach tego samego przetargu spółka modernizuje także istniejący, zapuszczony wiadukt kolejowy nad al. Wojska Polskiego. Ścieżka rowerowa pomknie po dawnym nasypie kolejowym i poprowadzi Zieloną Strzałę dalej do budowanej właśnie Trasy Aglomeracyjnej.

– Ten odcinek połączy istniejący fragment Zielonej Strzały z budowanym właśnie rondem na ul. Zjednoczenia, z którego będą biegły drogi dla rowerów w kierunku powstającej Trasy Aglomeracyjnej i obu kierunkach ul. Zjednoczenia – tłumaczył Robert Górski, miejski radny i szef stowarzyszenia Rowerem do Przodu.

Wiadukt kolejowy pochodzący z lat 70. zostanie w całości odnowiony. – Nocą będzie podświetlony. Rampa wjazdowa powstanie od strony ul. Krętej. Jest to jedyny teren, który należy do miasta, stąd jej lokalizacja. Rampa połączy się na dole z izolowanym przejazdem dla rowerzystów w poprzek al. Wojska Polskiego – wyjaśnia Górski.

Podobnie jak nowo budowana kładka na ul. Sikorskiego, wiadukt po remoncie zostanie pomalowany na zielono z szarymi elementami.

Według zapisów umowy z miastem Bud-Dróg prace ma skończyć do końca czerwca tego roku.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem