Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Właścicielem Spinko Moto i jej jedynym udziałowcem jest grupa kapitałowa Spinko. Firma Spinko powstała w 1950 r. jako Spółdzielnia Inwalidów „Bzura”. Założyli ją inwalidzi wojenni, by szkolić i zatrudniać innych poszkodowanych na wojnie. Spinko od początku działała w dwóch branżach – metalowej oraz usługowo-handlowej.

Spinko Moto to dziś osobna spółka zajmująca się produkcją odlewów ciśnieniowych ze stopów aluminium. Specjalizuje się w elementach do turbosprężarek i systemów hamulcowych.

Nieco ponad rok temu firma za 6 mln zł kupiła 8,7 ha ziemi w strefie przemysłowej w Nowym Kisielinie, by wybudować nowy zakład. Obecnie fabryka jest już gotowa. W środę uroczyście rozpoczęto produkcję.

Zakład Spinko Moto w strefie w Nowym KisielinieZakład Spinko Moto w strefie w Nowym Kisielinie mat. prasowe

Właściciele firmy mówią, że docelowo w Nowym Kisielinie chcą zatrudnić nawet 250 osób. Ale to raczej dopiero przy planowanej rozbudowie. Na razie pracowników jest 43. 

– Poszukujemy przede wszystkim operatorów CNC i maszyn odlewniczych, logistyków, pracowników utrzymania ruchu oraz narzędziowni – informuje Spinko Moto.

– W branży motoryzacyjnej jest duży popyt w ostatnich latach, dlatego postanowiliśmy otworzyć fabrykę w nowej lokalizacji. Zamówień jest dużo – tłumaczył „Wyborczej” Tomasz Krzewina, prezes spółki.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.