Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Prace na tzw. drugim odcinku A18 ruszyły wiosną tego roku. Chodzi o dostosowanie blisko 22 km odcinka drogi krajowej nr 18 do parametrów technicznych autostrady.

Chcesz dostawać e-mailem serwis z najważniejszymi informacjami z Zielonej Góry? Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.

- To odcinek zaczynający się w okolicach węzła Żary Zachód w stronę Wrocławia, a kończący blisko 4 km przed węzłem Iłowa - wyjaśniają drogowcy z zielonogórskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Na swojej stronie umieścili fotorelację z przebiegu prac na południowej jezdni DK18. Spora część starej nawierzchni drogi jest już zerwana.

Inwestycja zakłada oprócz powstania autostradowego węzła Żary budowę trzy wiaduktów, trzech przejść dla zwierząt nad autostradą oraz jednego mostu i przejścia pod autostradą.

Zakończenie prac zaplanowano na połowę 2022 r.

Inwestycja pod granicą z Niemcami jest częścią dużo większego przedsięwzięcia dostosowania do parametrów autostrady 70-kilometrowego odcinka z Olszyny do Golic na Dolnym Śląsku. Ta koncepcja powstała przed 25 laty.

 CZYTAJ TAKŻE: Radni zmienili studium. Będzie strefa przy S3, a na terenie Zastalu staną bloki

CZYTAJ TAKŻE: Przebudowa odcinka przyszłej autostrady A18 dopięta. Kontrakt wart jest 185 mln zł

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.