W ostatnich dwóch latach GDDKiA podpisała cztery ogromne kontrakty na przebudowę drogi krajowej nr 18, trasy prowadzącej od granicy w Olszynie do Golnic na Dolnym Śląsku. Każdy z wykonawców do zaprojektowania i przebudowania ma cztery inne odcinki dawnej poniemieckiej autostrady (Reichsautobahn 9), którą stawiała III Rzesza. Chodzi o jedną nitkę drogi. Druga - kładziona w latach 2001-2006 - budowana była już z parametrami autostrady.
Droga przez lata zyskała niechlubną sławę. Wykonana z betonowych płyt, doprowadza do szału kierowców. Samochody na każdym łączeniu podskakują. Dlatego nazywana jest prześmiewczo patatajką lub najdłuższymi schodami w Europie.
Chcesz dostawać e-mailem serwis z najważniejszymi informacjami z Zielonej Góry? Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.
Za parę lat po poniemieckiej konstrukcji zostaną już tylko wspomnienia. Od miesięcy trwają prace związane z rozbiórką starej drogi i konstruowaniem nowej. Przebudowana droga w całości ma być gotowa w 2024 r.
Odcinki, wykonawcy i koszt
W ostatnim czasie GDDKiA pochwaliła się postępem prac na pierwszym z wyżej wymienionych odcinków.
- Trwają roboty ziemne i prace przy budowie obiektów - mostów, wiaduktów, przejść dla zwierząt - poinformowali drogowcy. Postęp robót budowlanych oceniają na 15 proc.
Efekty możecie zobaczyć na zdjęciach.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze